31 Mart 2010 Çarşamba

Taegukgi hwinalrimyeo

---Taegukgi hakkında spoiler içerir---

Ne yalan söyliyeyim iki filmdende birkaç ay öncesine kadar haberim yoktu. Cineshoot'ta yer alan "bunlarda ilginizi çekebilir" bölümünde "TaeGukGi"ye rastladım o yazısının içinde Assembly'da geçiyordu. Uzun zamandır savaş filmi izlemediğim için çok büyük merak ile iki filmide indirmiştim.. O zamandan beri aklımdaydı izlemek, birkaç gün önce Assembly'i izledim, az öncede Taegukgi bitti...

Assembly'da hayal kırıklığı yaşamıştım, savaş bitip yüzbaşının eve dönmesi gibi detaylı ve işi drama sürükleyen işleri çok fazla sevmiyorum. Taegukgi hakkında birkaç gün öncede "smyrniankiwi" birşeyler yazmıştı. O yazıdan sonrada Taegukgi hakkında umutlarım çok artmıştı. Filmin konusu kısaca Kore Savaş'ında Güney Kore ordusuna katılan iki kardeşin hikayesi.

Bütün hayatını küçük kardeşinin başarılı olması için adamış bir ağabeyin, savaşta bile kardeşinin düşünen tavırları ve onu eve göndermek için yaptığı kahramanlıklar çok abartılmış bazı sahnelerde "başkası yapsa şimdiye kevgir olmuştu bu adam niye olmadı" düşünmenize neden oluyor ayrıca küçük kardeşinde kendisi için yapılan herşeyden sonra "yapmam" "etmem" "istemiyorum" "insanları öldürüyorsun" tarzında çıkışlar yapması gayet mantıksız ve sacma geldi bana özellikle Seul'e geri dönüp anti-komunist birlik tarafından öldürülen Young-Shin'in ölümünün nedenini bile ağabeyine yüklediği sahneler gerçekten anlamsızdı. O sahneleri izleyip gıcık olmayan var mıdır bilemiyorum...

Ayrıca savaşta ülke değiştirmek nasıl bir olay onuda anlamış değilim. Güney Kore askeri iken nasıl biri Kuzey Kore askeri olur? Hadi oldu diyelim nasıl güvenerek ona Kuzey Kore birliğini teslim edersin?... Bugüne kadar hiçbir savaş filminde görmemiştim bir askerin ordu değiştirebildiğini. Karşılığında iki top, 3 kutu el bombası ve 10 tane asker almış olabilirler :)

Neyse kısaca abartılan kahramanlıklar, mantıksızlıklar, sönük ve içine çekemeyen savaş sahneleri ile Taegukgi'yi izlemenizi pek tavsiye etmiyorum. Assembly'in bu filmin yanında alınmadık ödül bırakmaması gerekir. Birde sözlükte ve bloglarda yazan "Er Ryan'ı Kurtarmak" ya da "Enemy At The Gates"ten daha iyi yorumları neye dayanarak yapıldığını merak ediyorum... Bu film olsa olsa "Black Hawk Down"dan ya da "Jarhead" gibi sönük savaş filmlerindne daha iyi olabilir..

Assembly'a Twitter'da 6 vermiştim ondan yola çıkarak Taegukgi en fazla 4 alır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder